Diskriminerade européer ??
Thread poster: Hans-Bertil Karlsson (X)
Hans-Bertil Karlsson (X)
Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Local time: 20:09
Norwegian to Swedish
+ ...
In memoriam
Jan 13, 2004

När jag idag skulle förlänga mitt Platinum medlemskap (utsäkta särskrivningen..), fick jag en mindre chock!!

Medlemskapet kostar idag (efter avdrag för 4000 BrownieZ) 70 dollar eller 70 Euro. Enligt dagens växelkurs är 1 Euro = 1,28 Dollar.

När jag får upp Pro-formafakturan står det att jag debiteras en växlingsavgift på 28% + en mindre transaktionsavgift. Slutsumman hamnar alltså 50% över vad amerikanen betalar.

Varför denna diskriminerin
... See more
När jag idag skulle förlänga mitt Platinum medlemskap (utsäkta särskrivningen..), fick jag en mindre chock!!

Medlemskapet kostar idag (efter avdrag för 4000 BrownieZ) 70 dollar eller 70 Euro. Enligt dagens växelkurs är 1 Euro = 1,28 Dollar.

När jag får upp Pro-formafakturan står det att jag debiteras en växlingsavgift på 28% + en mindre transaktionsavgift. Slutsumman hamnar alltså 50% över vad amerikanen betalar.

Varför denna diskriminering kan man undra ??

Nu går det dock att komma förbi detta - genom att sätta in en summa pengar i min Wallet, kan jag betala i dollar. Och man tar ingen avgift för att sätta in pengar på min Wallet. Det enda extra det kostar är en mindre transaktionsavgift + vad det kan kosta att betala utomlands via sitt kreditkort.

Man kan också fråga om detta är en bugge, men redan förhållandet att 1 usd = 1 euro är ju i dagsläget sååå fel. Dessutom tycks jag inte ha något alternativ att kunna betala i dollar - redan i valet av betalningsform är allt förinställt på Euro.
Collapse


 
Suzanne Blangsted (X)
Suzanne Blangsted (X)  Identity Verified
Local time: 11:09
Danish to English
+ ...
swedish Jan 14, 2004

I suggest you post this under the Swedish section or translate it into English. I understand Swedish but others could probably get you an answer if only they could read your question.

 
Hans-Bertil Karlsson (X)
Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Local time: 20:09
Norwegian to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
In memoriam
This is Swedish I suppose Jan 14, 2004

BLANGSTED wrote:

I suggest you post this under the Swedish section or translate it into English. I understand Swedish but others could probably get you an answer if only they could read your question.


As far as I can see from the header of this screen, this is a Swedish forum


 
Eivind Lilleskjaeret
Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
Local time: 20:09
English to Norwegian
+ ...
Jeg fikk betale i dollar... Jan 14, 2004

Jeg fornyet P-medlemskapet for et par dager siden, og nå husker jeg ikke prosessen i detalj, men det gikk fint å betale i dollar. Imidlertid hadde ikke jeg nok BrownieZ til å få rabatt, kanskje det var min genistrek? Eller var det at jeg er norsk, og vi er som kjent ikke europeere?

Hilsen Eivind


 
Mario Marcolin
Mario Marcolin  Identity Verified
Sweden
Local time: 20:09
English to Swedish
+ ...
Använd "lokal" valuta.. Jan 25, 2004

Det lönar sig att betala till USA med dollar och till Euroområdet med Euro; bankavgifter går sällan att undvika men de blir lägst på det sättet..



 
Hans-Bertil Karlsson (X)
Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Local time: 20:09
Norwegian to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
In memoriam
No $$$ please :-) Jan 25, 2004

Mario Marcolin wrote:

Det lönar sig att betala till USA med dollar och till Euroområdet med Euro; bankavgifter går sällan att undvika men de blir lägst på det sättet..



Just i det här fallet tillåter inte ProZ att man från Europa betalar i dollar (eller rättare sagt - valutan är standardinställd till Euro).

Det märkliga är som sagt att de först sätter 1 Euro = 1 dollar, och DESSUTOM tar ut en växlingsavgift på 28%


 
Anette Herbert
Anette Herbert  Identity Verified
Local time: 19:09
English to Swedish
+ ...
Varför det är skillnad mellan Proz euros och Proz dollar Feb 24, 2004

Jag ville uppgradera till platinum men inte till det i mitt tycke orättvisa Europriset och vad jag kan se har jag inget annat val, hur jag än betalar och frågade Henry om något skulle göras åt detta.

Jag fick då detta svar som belyser problemet och som jag tycker jag får godkänna, men det borde ju ändå finnas tillgängligt på en synlig plats tycker jag i samband med uppgraderingen.

"Although ProZ.com is based in the US, only 25% of paying members live there.
... See more
Jag ville uppgradera till platinum men inte till det i mitt tycke orättvisa Europriset och vad jag kan se har jag inget annat val, hur jag än betalar och frågade Henry om något skulle göras åt detta.

Jag fick då detta svar som belyser problemet och som jag tycker jag får godkänna, men det borde ju ändå finnas tillgängligt på en synlig plats tycker jag i samband med uppgraderingen.

"Although ProZ.com is based in the US, only 25% of paying members live there.
Twice as many live in the EU. As a result, 30% of ProZ.com expenses are
euro-based. (Euro expenses include payroll, VAT tax, CAT tools, event
sponsorships, etc.)

Adding to this fact, in June of 2003, ProZ.com became obligated by EU
directive to remit VAT tax (in euros.) In light of the high percentage of
euro expenses, and associated currency risk, it became necessary in June to
adopt a pricing policy that involves both euros and dollars. Without this
policy, ProZ.com would have to absorb currency fluctuations of 25% of more
and still pay VAT taxes of up to 25% on platinum sales. The company is not
in a position to do that. It was determined that the fairest policy would be
to charge members fixed rates in their own currencies. So rather than paying
a different amount each year due to currency fluctuations, members both in
the EU and the US will pay a fixed amount, regardless of currency
fluctuations. (The 1/4th of members who are neither in the US nor the EU are
asked to pay in USD; however, if significant expenses are incurred in a
third currency, a similar policy will be adopted for yen, etc.)

Though this policy means that there may be discrepancies in the absolute
amounts paid by EU and non-EU members from year to year, ProZ.com has
promised to apply the policy consistently going forward. Over time it is
thought that amounts paid will balance out. By paying in your own currency,
you enjoy stability, and help to give stability to ProZ.com.

Note that ProZ.com provides in Europe an account for no-fee transfers of
euro-based payments, and in the US, no-fee check payment. The savings from
using these methods, rather than wire transfer or other methods, offsets or
outweighs the *perceived* differential due to currency fluctuation."

Hälsningar

Anette
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Diskriminerade européer ??







Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »